F.A.Q.

Van wanneer tot wanneer zijn jullie open?
In het seizoen 2023 zijn we open vanaf 15 maart tot en met 31 oktober.

Vanaf hoelaat kun je inchecken?
Je bent welkom vanaf 15.00 uur. De receptie is open tot 20.00 uur. Kom je later aan laat het ons dan weten. Er is altijd een mouw aan te passen (hoewel er soms kosten aan verbonden zijn).

En tot hoelaat kan ik dan uitchecken?
Wij doen niet moeilijk over uitchecken. Dat kan tot 12.00 Dus ff lekker uitslapen moet kunnen. Maar als je er dan nog niet uit bent dan heb je kans dat je in de stofzuiger beland 😉

Welke accommodaties zijn er?
Er zijn twee kamers in het huis (Bres & Hoya). Op de camping staan: de Pipowagen, de ‘Black Betty‘ caravan, twee Bell Tenten (Panza en Panzo), twee ‘Tiny T‘-(enten), de Yurt (Mimosa), een bungalow safari-tent (Lampetee), de legerunit (Jeeva) en helemaal achterin vind je de octagon tent (Pippin). Speciaal voor groepen tot 8 personen is er ‘de Ark‘, een uit de kluiten geroeide safaritent met eigen houtkachel.

Is er ook privé sanitair? 
Nee, alle accommodaties hebben gedeelde toiletten en douches. Op dit moment zijn er 1 wc in het huis, vijf ‘compost toiletten’ in twee gebouwen (voorin 2 toiletten en achterin 3 toiletten), 2 urinoirs en 2 ‘circulaire douches’.

Is de camping rolstoel toegankelijk?
Omdat we net beginnen in een bos en nog niet alles verharde paden heeft is dit voor nu alleen voor de zeer avontuurlijke rolstoelgebruiker toegankelijk. Dus reële antwoord is helaas nee.

Hoe zit het met (zelf) koken?
Er is een gemeenschappelijke campingkeuken in het midden van het terrein. Deze is van alle gemakken voorzien zoals stromend water ;), afwasmachine, koelkasten, wasbakken en heeft een elektrisch fornuis.

Verzorgen jullie ook eten?
Ja, je kan ontbijt en/of avondeten boeken deze bezorgen we dan bij de accommodatie of in de campingkeuken.

Wat zijn jullie voorwaarden omtrent annulering? Ik kan in de “Voorwaarden” op de site wel iets vinden over annuleren, maar daarin zijn de percentages niet gespecificeerd.Waarom apart lakenpakket/schoonmaakkosten? 
In tegenstelling tot hostels en hotels rekenenen wij wel aparte lakenpakket en schoonmaakkosten. Dit omdat sommige gasten graag onder hun eigen dekbed slaapt en we gasten willen stimuleren om meer dan 1 nacht te boeken. De totaal prijs voor 2 nachten is dan een stuk voordeliger dan wanneer je een inclusieve prijs voor 1 nacht hanteert. Lees hier meer over de prijsberekening.

Wat is de toeristenbelasting?
De toeristenbelasting voor campings in de Gemeente Groningen is €2,15 per persoon per nacht. Lees hier meer over de prijsberekening.

Zijn honden toegestaan?
Nee helaas. Onze camping is het huis van 9 katten. Honden verstoren teveel de rust dus we hebben liever geen honden.

Wordt er wel vaker door mensen alleen geboekt op jullie camping?
Ja, het zit juist in onze concept om mensen met elkaar in contact te brengen.

Is er een sfeer/cultuur waarbij er contact is tussen de campinggasten onderling, bijvoorbeeld tijdens het ontbijt en/of avondeten?
Jazeker daarom spreken we ook wel over onze ‘herberg’ in plaats van ‘slechts’ een camping. Er is een gezamenlijke keuken, overdekte eetplekken en een groot plein met lange en kleine tafels en grote vuurplaats. Mensen zitten daar vaak bij elkaar aan tafel en leggen contact.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de pipowagen, maar de tiny tent vind ik ook leuk. Hoe te kiezen?
De pipowagen kan ik zeker aanbevelen als je meerdere nachten wil blijven. Er is (veel) meer (leef-)ruimte dan in de tent en je hebt een bureautje en (lees-)stoel. De Tiny T. is echt meer voor mensen op doorreis, fietsers, backpackers die 1 nachtje blijven en alleen onderdak zoeken.

Waar laat je al je bagage als je in een Tiny Tent slaapt?
Je kunt je overbodige ‘bagage’ altijd bij ons afgeven. Vraag onze host naar de mogelijkheden.

Waar kan ik boeken? 
Je kan rechtstreeks op onze website boeken. Hier hanteren we de laagste prijzen. Eventueel kan je ook via andere kanalen boeken zoals booking.com, AirBNB of Hostelworld. Hier wordt wel een toeslag gerekend. Lees hier meer over de prijsberekening.

Ik heb een kortingcode. Hoe kan ik deze code gebruiken? 

Hoe is jullie organisatie opgebouwd?
We hebben een mix van vaste mensen (in dienst), tijdelijke krachten (zoals zzp-ers), vrijwilligers en internationale reizigers (zoals workaway-ers of WWooffers). De ochtend- en avondhost en de schoonmakers zijn onderdeel van ons core-team.

Wil je bij ons komen helpen? 
Dat kan we zijn op zoek naar mensen die bijvoorkeur meer dan 10 dagen willen helpen. Wil je een keer een dagje komen wacht dan tot het moment dat er weer klusdagen georganiseerd worden. Vraag onze host naar de mogelijkheden.

Contact?
Staat je vraag hier niet bij? Stuur ons een mailtje met je vraag en we beantwoorden die snel. Bij vragen en/of problemen met boekingen kun je ons bellen. Informatie staat op onze ‘contact‘-pagina.